نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری در مورد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها،گفت: در یک دهه اخیر ساز و کار مشارکت شهروندان برای انتخابات در مجلس تصویب نشده بود و به همین دلیل برگزاری انتخابات غیرقانونی تشخیص داده شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، سید مصطفی میرسلیم در جلسه با رئیس و معاونان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ضمن تقدیر از مجموعه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از حضور در مجموعه علمی ابراز خرسندی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره اهمیت مطالعات انجام شده، بر فرآیند پژوهش از تعریف، انجام مطالعه و کاربست نتایج اشاره کرد و ارزیابی تاثیرات اجرایی مطالعات در سیاستگذاری های حوزه مدیریت شهری را یک ضرورت برشمرد و گفت: از آفت‌های مرکز مطالعات این است که تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده صرفاً کتابخانه‌ای باشند و تحقیقات قدرت اجرایی نداشته باشند. باید سرنوشت کارهای مطالعاتی مشخص باشد و مرکز مطالعات به عنوان یک مرکز تخصصی پژوهشی نتایج اجرایی مطالعات خود را از مدیران شهری طلب کند.

وی درباره ظرفیت زیست محیطی تهران، افزود: یکی از مطالعات ضروری شهر تهران، بررسی ظرفیت تهران از نظر زیست محیطی است چرا که به نظر می‌رسد در طول دهه‌های اخیر از این ظرفیت فراتر رفته‌ایم و آثار وتبعات آن نیز نمایان شده است و بررسی ظرفیت زیستی شهر تهران و توان اکولوژیکی یکی از ضرورت‌های جدی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین مسکن همچنان یکی از بزرگترین مشکلات پایتخت نشینان محسوب می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه خانواده‌های جوان به دلیل درآمد پایین امکان تهیه مسکن مورد نیاز خود را ندارند؛ همین مسئله تاثیراتی را در رشد منفی ازدواج و متعاقب آن پیر شدن جمعیت گذاشته است. به همین دلیل ضروری است تا راهکارهای مناسب برای دسترسی خانواده‌ها به مسکن ارزان قیمت چه برای مالکیت و چه برای اجاره وجود داشته باشد.

میرسلیم با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در مورد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تأکید کرد: اصل ایجاد و فعالیت شورایاری‌ها برای جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر تهران ایده خوبی است اما آنچه در یک دهه اخیر روی داده، این است که ساز و کار مشارکت شهروندان برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در مجلس تصویب نشده بود به همین دلیل برگزاری انتخابات آن غیر قانونی تشخیص داده شد.

به اعتقاد وی، مدیریت شهری و یا در نهایت شورای عالی استان‌ها باید برای تداوم فعالیت شورایاری‌ها درخواست خود را برای تصویب قوانین مورد نظر به دولت و مجلس ارائه کنند، نکته دیگر این است که مدیریت شهری تهران طی مطالعه ای کاربردی و عملیاتی مشخص کند، در طول یک دهه اخیر تاثیر فعالیت شورایاری‌ها در اداره شهرها و کلانشهرها چقدر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به اهمیت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به عنوان یکی از مراکز تاثیرگذار در نحوی اداره پایتخت به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها به ویژه شهر تهران اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها به ویژه شهر تهران یکی از تأکیدات مجلس یازدهم است و در این میان اولویت مجلس توسعه حمل و نقل ریلی و حمل و نقل پاک است.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/TBmZw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *