رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مجلس قطعاً باید در رأس امور باشد و اگر نتوانسته در رأس امور قرار گیرد به دلیل عملکرد ضعیف خودش بوده است.

 

سیدمصطفی میرسلیم، نامزد ریاست‌جمهوری سال 96 که برای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده است، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره جایگاه مجلس تاکید کرد که اگر مجلس در رأس امور نیست به دلیل عملکرد ضعیف خودش است.

 

او در مورد انتقاد گروه‌های مختلف از در رأس امور نبودن مجلس گفت: مجلس قطعاً باید در رأس امور باشد و اگر نتوانسته در رأس امور قرار گیرد به دلیل عملکرد ضعیف خودش بوده است.

 

میرسلیم با اشاره به همراهی مجلس با دولت فعلی گفت: زمانی که مجلس استقلال خود را حفظ نکند و وارد معاملات غیرعادی با سایر قوا به‌ ویژه قوه مجریه شود، طبیعتاً از قدرتش کاسته می‌شود؛ این مجلس به جای اینکه به مسائل کلی کشور بپردازد با نمایندگانی مواجه شد که بیشتر به فکر مسائل شخصی خود هستند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه عملکرد مجلس طبیعتاً موجب تضعیف آن می‌شود ادامه داد: در این دوره شاهد بودیم که برخی نمایندگان به دنبال منافع، خانواده، گروه و یاران خود بوده‌اند. این کارها خلاف است. همین چیزهاست که مجلس را تضعیف می‌کند.

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: اگر نماینده‌ای که وارد مجلس می‌شود همه امکانات، همت، وقت، سرمایه، دانش و تجربه خود را صرف کند تا در خدمت مردم باشد نه شخص خود و افراد محلی‌اش، آن مجلس قطعاً در رأس امور قرار خواهد گرفت. اینها اشکلاتی است که به اکثریت نمایندگان مجلس وارد است نه اقلیت.

 

میرسلیم تاکید کرد: اقلیت عده‌ای دلسوز هستند که ناراحت می‌شوند چرا این حالت پیش آمده، اما به هر حال تصمیم‌‌گیری با اکثریت است.

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 با گفتن اینکه اگر می‌خواهیم کشور اصلاح شود باید از مجلس شروع کنیم، عنوان کرد: مجلس اگر اصلاح شود می‌تواند با اقتدار در مورد قوه مجریه و وزرا تصمیم‌گیری کند و در آنجا گرفتار زدوبند و بده‌بستان نشود.

 

میرسلیم درباره چگونگی اصلاح مجلس گفت: اصلاح مجلس با افراد شایسته‌ای است که باید مردم آنها را انتخاب کنند. پس مردم باید هوشیاری خود را نشان دهند. سوابق نامزدهایی که مطرح می‌شوند را به خوبی بررسی کنند. ببینند این افراد تا چه اندازه در زندگی خود به لحاظ تجربی، سیاسی و صداقت موفق بوده‌اند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ این سوال که «شما چه کاری قرار است در مجلس آینده انجام دهید که فکر می‌کنید آقایان سیاسی قبل از شما در مجلس انجام نداده‌اند» گفت: سعی می‌کنیم نواقصی را که در مجلس وجود دارد رفع کنیم. ابتدا دستگاه‌های نظارتی را که باید بر خود مجلس اعمال شود تقویت کنیم تا همه نمایندگان بتوانند در مسیری که حق و درست است گام بردارند.

 

میرسلیم ادامه داد: باید از تعامل با سایر قوا منهای آن چیزی که از نظر قانونی پیش‌بینی شده پرهیز شود؛ همچنین نظارت دقیق بر دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد. بعد هم به‌ ویژه در میان لوایح و طرح‌هایی که مطرح می‌شود آنهایی با اولویت برگزیده شوند که چاره‌جوی مشکلات کنونی ماست؛ یعنی مشکل اشتغال، تورم و مساله ارزش پول ملی.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/71Idv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *