عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهمترین مسئله‌ای که در بودجه وجود دارد این است که کسری معتنابهی را در بر می‌گیرد که اگر برای آن راه حلی پیدا نشود برای سال آینده به مشکل برخواهیم خورد و کشور از نظر اقتصادی با تهدید روبرو می‌شود.

سید مصطفی میرسلیم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص بودجه سال 99 گفت: مهمترین مسئله‌ای که در بودجه وجود دارد این است که معتنابهی را در بر می‌گیرد که اگر برای آن راه حلی پیدا نشود برای سال آینده به مشکل برخواهیم خورد و کشور از نظر اقتصادی با تهدید روبرو می‌شود.

وی افزود: البته راه حل‌هایی برای این موضوع وجود دارد که احتمال دارد کمیسیون تلفیق که کلیات را پذیرفته قسمتی از این اشکالات و راه حل ها را در نظر گرفته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چرایی پذیرفته شدن کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: زمانی که مجلس برای بررسی بودجه وجود دارد، محدود است و در حال حاضر نمایندگان درگیر انتخابات هستند و احتمالا نمایندگان در تلاشند تا پیش از شروع انتخابات تکلیف بودجه را مشخص کنند تا به تاخیر نیافتد.

میرسلیم همچنین در خصوص چشم انداز دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 99 تصریح کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید به تدریج و از ابتدای قانون هدفمندی انجام می‌شد تا فشاری به مردم وارد نشود اما در حال حاضر دولت با این افزایش قیمت به دنبال جبران مافات است که مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پیاین خاطرنشان کرد: راه حل‌هایی که بخواهد با شیب تند اجرا شود ثمربخش نخواهد بود و تند کردن شیبِ افزایش قیمت حامل‌های انرژی در آبان 98 نقدی است که به دولت وارد است که ناشی از کسری دولت در بودجه بود و این کسری می توانست به نحوه‌ی بهتر رفع شود.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/fWo4D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *