رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر قرار است یک کشور اصلاح شود، آن نهادی که در رأس امور است باید این کار را انجام دهد و مجلس خانه مردم و خانه امید یک ملت است و هنگامی که مردم از مجلس ناامید شوند ارکان کشور دچار مشکل می‌شود.

 

سید مصطفی میرسلیم در گفتگو با ایلنا با اشاره به دلایل ثبت نام در انتخابات گفت: من فکر کردم ضروت دارد از آن توانی که برایمان باقی مانده است استفاده کنیم و اصلاحات لازم را در مجلس انجام دهیم که برمبنای عملکرد ما قوه مجریه مناسبی بر سر کار بیاید تا چاره‌جوی مسائل و مشکلات مردم باشد و بتواند معضلاتی که امروز کشور با آن دست به گریبان شده است را از سر راه بردارد.

وی با رد بهانه‌تراشی نمایندگان که ضعف خود در قضایای اخیر را به آن نسبت می‌دهند، گفت: کسی که باید در این صحنه مدعی باشد مجلس و وکلای ملت هستند. ما در پارلمان قانونی داشتیم به اسم هدفمندی یارانه‌ها اما این قانون اجرایی نشد. نکته این‌جاست مجلس محترم که این قانون را وضع کرده است خودش باید مجری آن باشد اما چرا اجرایی نشد؟

میرسلیم خاطر نشان کرد: البته نظارت مجلس هم این نیست که بیایند هیاهو جنجال به پا کنند و به مسائل امنیتی که دشمنان ما می‌خواستند در کشور ما به وجود بیاوردند دامن بزنند و این کارها یک موج‌سواری است که به نظر من خطاست.

وی با تأکید بر نگاه نقادانه خویش نسبت به عملکرد روحانی در خصوص مسائل و مشکلات کشور، تأکید کرد: من برای مناظره آماده هستم و مشکلی هم ندارم.
میرسلیم همچنین بر ضرورت پاسخگویی رئیس جمهور به مجلس تأکید کرده و عملیاتی کردن آن در مجلس یازدهم را به عنوان راهکار خود مورد توجه قرار داده و گفت: ابزارهای قانونی وجود دارد و باید از آنها استفاده کرد تا مشکلات مردم حل شود که اگر این اتفاق رخ دهد ما اعتماد عمومی را جلب خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/g4x8H

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *