آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

يكشنبه ساعت ده و نيم صبح ١٩ دى ماه ١٣٩٥ جلسه كميسيون امور زيربنايى مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شد.

حضرت آية الله هاشمى رفسنجانى با اعتقادى كه به پيشرفت همه جانبه جمهورى اسلامى داشت از ابتدا خود رياست و مسئوليت اين كميسيون را به عهده گرفته بود و نسبت به برگزارى آن اهتمام و جديت مى ورزيد ، لذا اولين جمله اى كه ديروز با رسميت يافتن جلسه گفت گله اى بود محترمانه از اعضا كه چرا با نيم ساعت تأخير حاضر شده اند….

موضوع جلسه بازنگرى در سياستهاى كلى انرژى بود ، حسب دستور مقام معظم رهبرى با توجه به اين كه بيش از بيست سال از مصوبه قبلى گذشته بود و با توجه به تحولاتى كه در كشور ما و در جهان در اين سالها رخ داده است. مقرر شده بود در اين جلسه در باره پيشنهادهاى جديد و نظريات كارشناسى ،آخرين بررسى ها را انجام دهيم و اصلاحيه سياستهاى كلى بخش انرژى را براى تصويب در صحن مجمع تشخيص مصلحت آماده كنيم.

بعد از گزارش هاى وزارت نيرو و اظهار نظر اعضا و روشن شدن كليات و اهميت موضوع و ضرورت جدى گرفتن راه حلها بر مبناى همكارى دولت و مردم، جناب آقاى هاشمى رفسنجانى با قدرى تأمل اظهار فرمود كه چاره جويى چنين مشكلات اساسى نيازمند يكپارچگى در كشور است و سپس اشاره كرد به همدلى مباركى كه در دوران رياست جمهورى ايشان با مقام معظم رهبرى وجود داشت و همكارى منسجمى كه ديگر نهادها همچون سپاه و سازمان صدا و سيما با دولت داشتند و منجر شد به دستيابى به نتايج مثبت در امر خطير سازندگى كشور پس از خاتمه جنگ .

اين را مى توان آخرين وصيت ايشان براى نجات كشور از مشكلاتى كه بدان مبتلا شده است دانست: يكپارچگى قواى سه گانه و مردم در حول محور رهبرى. باشد كه اين وصيت ملاك عمل مسئولان كنونى و آينده كشور قرارگيرد.

سيد مصطفى ميرسليم
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
٢٠ دى ماه ١٣٩٥

 

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/n5bZW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *