مهندس سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شناخت من از مرحوم حبیبی به اوایل دوران انقلاب و پیش از آغاز جنگ تحمیلی بازمی‌گردد و از اوایل فعالیت مشترک ما در وزارت کشور با یکدیگر آشنایی داشتیم.
میرسلیم افزود: در دوران وزارت دکتر نیک‌روش بود جلسات مهمی برای استانداران برگزار می‌شد و مقامات نکاتی را به‌عنوان راهبرد بیان می‌کردند در این جلسات متوجه نکته مهمی از آقای حبیبی شدم که حکایتگر غیرت انقلابی او بود؛ آن زمان مرحوم حبیبی حزبی نبود و توجه و غیرت وی در چارچوب انقلاب اسلامی بود. نوع گرایش و برخورد و فعالیت وی در مسیری بود که جلوه‌های قوی پاسداشت انقلاب در آن مشاهده می‌شد از همین رو مرحوم استاد عسگراولادی با پیگیری آقای بادامچیان از ایشان دعوت به حضور در حزب مؤتلفه اسلامی کردند.
رئیس شورای مرکزی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام دبیر کلی مرحوم عسگراولادی؛ ایشان بنا به اعتقادی که به آن پافشاری کرد که دبیر کل باقی نماند؛ شورای مرکزی در آن مقطع به این تصمیم نرسیده بود و اصرار کرد نسبت به دبیر کلی ایشان و آن مرحوم شش ماه در سمت دبیر کلی ابقاء شد و پس‌ازآن جناب آقای حبیبی را از همه موجه‌تر یافتیم و ایشان با همان اهتمامی که نسبت به انقلاب داشت به‌عنوان دبیر کل در حزب حضور یافت.
میرسلیم با بیان اینکه در طول دوران دبیر کلی مرحوم حبیبی شاهد موضع‌گیری‌های منظم هفتگی ایشان بودیم اذعان داشت: ایشان با دقت و مشورت با دیگران مواضع خود را اتخاذ می‌کرد و از رموز موفقیت ایشان اهتمام به مشورت بود.
وی مرحوم حبیبی را دغدغه مند نسبت به سرنوشت انقلاب دانست و افزود: نکاتی که باید در مورد سرنوشت انقلاب باید ذکر کرد این است که مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال است یعنی کشور در دوران انقلاب اسلامی به استقلال رسید این استقلال ابتدا نسبت به آمریکا شکل گرفت، آمریکا نمی‌پذیرفت و همچنان نیز نمی‌پذیرد که در یک میز مذاکره مقابل هم قرار بگیریم و این نشئت‌گرفته از دید استکباری آمریکا است آن‌ها دیدگاه خود را نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تغییر پیدا نمی‌کند زیرا خوی استکباری آن‌ها قرن‌هاست که در دنیا حکومت و تعیین تکلیف می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استقلال از تمدن غرب را دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی و دینی  عاملی برای به خطر افتادن منافع تمدن نوین غربی است و آن‌ها احساس خطر کردند؛ زیرا آن‌ها طی بیش از یک قرن برای دین زدایی تلاش کرده بودند و اکنون شاهد روحیه گرفتن و بیداری مستضعفین و بیداری مردم جهان شدیم.
میرسلیم با تأکید بر چگونگی شکل‌گیری بنیان‌های انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست انقلاب؛ آغاز اقدامات تخریبی برای مقابله با جریان انقلاب را سهمگین برشمرد.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دنیای غرب و به‌ویژه آمریکا نسبت به ایران و مردم شناخت نداشت و بعد از انقلاب آن‌ها به‌صورت متمرکز نسبت به شناخت مردم ما کارکردند تا بتوانند اقدامات تخریبی نسبت به ما انجام دهند، اگر امروز شاهد تخریب نسبت به معنویت و عقایدمان در فضای مجازی هستیم این امر ناشی از شناختی است که آن‌ها به دست آورده‌اند.
این نماینده مجلس با گریزی به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در خانه ملت تأکید کرد: جریان تخریب در فضای مجازی تا اندازه‌ای است که اکنون ما چندین ماه است که در مجلس طرح صیانت از کاربران فضای مطرح‌شده تا این فضا قانونمند شود اما زمانی که طرح به شکل جدی مطرح می‌شود اعتراض‌ها و مقاومت‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود تا از قانونمندی این فضا جلوگیری شود و این ناشی از مقابله کسانی است که می‌خواهند با انقلاب اسلامی به‌صورت ریشه‌ای مخالفت نمایند.
میرسلیم در پایان تصریح کرد: اکنون وظیفه اصلی پاسداشت از انقلاب اسلامی است و همه ما آزمایش خواهیم شد که با این دستاوردی که خداوند به ما عطا کرد چه کردیم و چگونه از آن نگهداری کرده و آن را پاس داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در شناخت، نگهبانی و تثبیت و ترسیم آینده روشن انقلاب موفق شویم.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/QgGbU

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *