سید مصطفی میرسلیم

بسم الله الرحمن الرحیم
آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا غُفْرانَكَ رَبَّنا وَ إِلَيْكَ الْمَصيرُ (285 بقره)

♦️آنچه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را در ایفای رسالتش موفق گرداند ایمان راسخ او به مأموریت الاهیش بود : او خود را برحق می دانست و یقین داشت که پیامش فروفرستاده از سوی پروردگار است و باور داشت که وعدۀ خدا دربارۀ نجات مؤمنان محقق می شود.

♦️مؤمنان همراه پیامبر نیز او را باور داشتند و در کنار او پایمردی ورزیدند تا اسلام را به جهانیان بشناسانند: استقامت آنها و راسخ بودن ایمانشان به پیروزی های مسلمانان در صدر اسلام انجامید.

♦️شرائط ما امروز سخت تر از دوران صدر اسلام نیست و بعلاوه امکانات ما به لحاظ نیروی انسانی مؤمن متخصص و متعهد و سرمایه های خدادادی بمراتب بهتر از آن دوران است اما ظاهرا کسانی که دست اندر کار ادارۀ امور کشورند این باور را ندارند که ما با تدبیر صحیح و بر مبنای شناخت درست از وضعی که در آن قرارگرفته ایم، با استفاده از همین نیروی انسانی و امکانات خدادادی می توانیم از پس مشکلات برآییم. نمونه های متعددی وجود دارد که صحت این مدعا را اثبات می کند و متقابلا بیانات برخی از مسئولان حکایت از یأس از خود و از قابلیتهای کم نظیر خودمان چه به لحاظ نیروی انسانی و چه منابع طبیعی و معادن می کند، یعنی فقدان خودباوری.

♦️متأسفانه در چند سال گذشته به طور متوسط هر سال بیش از 150 هزار نفر از جوانان فارغ التحصیل و آماده به کار خود را از دست داده ایم و روانۀ کشورهایی کرده ایم که اغلب بدخواه مایند و در بهترین شرائط رقیب ما محسوب می شوند. ارزش مادی این نیروی انسانی دهها میلیارد دلار است.

♦️مقدمات اصلاح با توجه به تأسیس مراکز تحقیق و توسعه و مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان برای استفاده از نیروهای متخصص، فراهم است و پشتیبانی برنامه ریزی شده از آنها و اهتمام نسبت به توسعۀ فناوری و نوآوری در همۀ زمینه های تولیدی و خدماتی ، قطعا کمک مهمی به رفع معضلات کشور و کاهش مشکلات مردم خواهد کرد….به شرط خودباوری.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/XeTvb

1 نظر

  1. علی حق دهقان

    خرداد 20, 1396 در 1:19 ق.ظ

    همانطور که جنابعالی تاکید کردید . رمز موفقیت، سرمایه انسانی ایران است . همانطور که پشتوانه کشور های توسعه یافته نیز همان است . سرمایه انسانی که نیروی کار ومولد علم است . که ان هم تقریبا به علت عدم باور حقیقی به ارزشمند بودن این سرمایه به هدر می دهیم. بنده از جنابعالی که درک مسائل استراتژیک رادارید تقاضا می کنم با استفاده از امکانات مجمع تشخیص مصلح نظام با استفاده از کارشناسان واقعا متبحر ومتد های بروز ارزش ریالی سرمایه انسانی فعلی ایران را به عنوان منبع ثروت ایران محاسبه و اعلام فرماییید تا از یک مطلب کلی به یک مطلب عینی تر برسیم تا بستر جهت دهی به این سرمایه به این روش با انگیزه بیشتری جهت دهی شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *