سید مصطفی میرسلیم رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در هشتمین سالگرد ارتحال مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی که در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد با بیان مهم‌ترین ویژگی‌های حیات اجتماعی دبیر کل فقید مؤتلفه اسلامی او را فردی انقلابی برشمرد و گفت: مرحوم عسگراولادی در دوره جوانی رهبر خود را انتخاب کرد و پای تشخیص خود ایستاد، مبارزه دائمی با انحراف و توجه به شگردهای دشمن توسط شخصیت‌هایی نظیر ایشان می‌تواند امروز با دقت مورداستفاده قرار بگیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص شگردهای دشمن و اهمیت شناخت این ترفندها گفت: ترفندهای آن‌ها این است که مشکلات به حدی زیاد شود که اعتقادات و مسائل معنوی مردم کم‌رنگ و ابعاد فرهنگی انقلاب فراموش شود. دشمنان صریح گفتند که اگر جمهوری اسلامی با مشکلات اقتصادی مواجه شود، جمهوری اسلامی نمی‌تواند به جنبه‌های معنوی و فرهنگی خود برسد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: سؤالی که مطرح می‌شود این است انقلاب چگونه ضربه می‌خورد و ما چگونه باید برای حفظ نظام جان‌فشانی کنیم؟
وی ادامه داد: اول باید تشخیص دهیم‌ که دشمن چه در سر دارد، دقیقه مانند مرحوم عسگراولادی باید شگردهای دشمن را بشناسیم.

میرسلیم درباره دایره دوستان و یاران سیاسی مرحوم عسگراولادی گفت: دوستان او بزرگانی چون مقام معظم رهبری، مرحوم بهشتی، مرحوم مهدوی کنی و شهدای گران‌قدری چون باهنر و رجایی بودند که برای استقرار نظام جمهوری اسلامی تلاش و جان‌فشانی کردند ولی این دایره دوستان باعث نشد او دیگران را فراموش کند و آن‌ها را رها کند و او در سال‌های آخر عمر با اظهار اینکه می‌خواهد از حزب مرخصی بگیرد تا جداشدگان از کاروان انقلاب را به مسیر بازگرداند معتقد بود که دایره انقلاب و جمهوری اسلامی نباید تنگ شود. این از درس‌هایی بود که ما از او آموختیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ویژگی‌های اجتماعی مرحوم عسگراولادی گفت: او با فرمان امام (ره) کمیته امداد را سازمان‌دهی کرد. به کمیته امداد به گونه دیگری نگاه می‌کرد و کار جالبی را انجام داد. این نبود که به اطرافیان بگوید کسانی که نیازمند هستند را به کمیته امداد معرفی و آشنابازی کنند، معتقد بود کمیته امداد نباید جایگزین کمک‌های مردم به خودشان شود.

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: با وجود اشرافی که بر بسیاری از مباحث قرآنی داشت اما همواره دیگران را به شکل تشویقی به تفسیر قرآن و تدبر و تفکر در این کتاب آسمانی وادار می‌کرد.

وی کادرسازی و جانشین پروری را از دیگر ویژگی‌های مرحوم عسگراولادی برشمرد و گفت: ایشان به این کار اصرار داشت. مصلحت جمع را به منافع خودش ترجیح می‌داند. مرحوم عسگراولادی سرشار از امید بود و مفهوم انتظار را با عمق وجود باور داشت.

نماینده خانه ملت درباره ویژگی‌های تشکیلاتی دبیر کل فقید حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم عسگراولادی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۳ دبیر کل حزب موتلفه و بعد از آن رئیس جبهه پیروان امام و رهبری بود و او از این توان برخوردار بود که حزب، تحزب و تشکیلاتی بودن را محترم بشمارد و فرهنگ تشکیلاتی را تقویت کند از همین رو موافق و مخالف مرحوم عسگراولادی به دو خصیصه اعتقاد به تشکیلاتی بودن و تحمل منتقد، مخالف و مدارا و میانه‌روی او اعتراف دارند.

این یار و همراه مرحوم عسگراولادی ادامه داد: اگر قبول کردیم که جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری است، شرط لازم آن وجود تشکیلات است در تشکیلات است که فکر، برنامه، آموزش و راه‌کار خلق می‌شود. اگر مسئولی در کشور در تشکیلات تربیت‌نشده باشد به مشکل می‌خورد و همکارانش را نه از کادر ورزیده حزبی که حتی با حسن نیت از افرادی استفاده می‌کند که اعتقادی به این مهم ندارد و حتی حزب و تشکیلات را ضد ارزش می‌دانند، عسگراولادی دقیقا در نقطه مقابل این تفکر بود. لذا ما باید چگونه در جمع کار کردن را در احزاب یاد بگیریم.

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان یادآور شد: در حکمرانی حسن نیت تنها کافی نیست. باید بدانیم تشکیلات و تحزب راه‌حل ارائه می‌دهد. حزب به کادرش می‌آموزد که چگونه خوب حکمرانی کند. این‌ها را ما از حاج حبیب‌الله عسگراولادی آموختیم.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/ECWFV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *