سیدمصطفی میرسلیم در واکنش به اظهارت واعظی مبنی بر ادعاهای مطروحه مجمع تشخیص در خصوص FATF گفت: آقای واعظی می تواند به همراه رئیسش به جلسات مجمع تشخیص مصلحت تشریف بیاورد تا با نظریات کارشناسی از نزدیک آشنا شود و توصیه می کنم از دور نکاتی نفرماید که باعث هتک حیثیتش شود.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور روز چهارشنبه 4 دی ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص لایحه الحاق ایران به دو کنوانسیون CFT(قانون مقابله با تأمین مالی تروریسم) و پالرمو(مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی) گفت: لوایح FATF  لوایحی است که در گذشته هم در دولت و هم در دوران دولت قبل از ما به تصویب رسیده و در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی تمام مراحل آن طی شده و به تصویب مجلس نیز رسیده است. شورای نگهبان آن اصلاحاتی را که مدنظر داشت را اعمال کرده است، مسئله‌ای که الان به وجود آمده در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ادعاهایی که مطرح می‌شود، ادعاهای کارشناسی نبوده بلکه ادعاهای سیاسی است و به اعتقاد من با مسئله این لوایح و FATF برخورد سیاسی‌ صورت می‌گیرد.

 

در همین رابطه به سراغ یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتیم و نظر وی را در رابطه با اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور جویا شدیم.

 

«سیدمصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص صحبت های اخیر واعظی مبنی بر این که “ادعاهایی که در مجمع نسبت به لوایح FATF می شود، کارشناسی نیست” گفت: آقای واعظی می تواند به همراه رئیس جمهور به جلسات مجمع تشخیص مصلحت تشریف بیاورد تا با نظریات کارشناسی از نزدیک آشنا شود و توصیه می کنم از دور نکاتی نفرماید که باعث هتک حیثیتش شود.

 

اظهارات واعظی و حمله به مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، در حالی مطرح می شود که بسیاری از کارشناسان الحاق ایران به دو کنوانسیون CFT و پالرمو را به ضرر کشور می دانند.

 

حتی ظریف نیز سال گذشته با حضور در مجلس تاکید کرد که “هیچ کس نه من و نه رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه عدم حمایت مالی از تروریسم، مشکلات ما حل خواهد شد”.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/fDQa6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *