توتال

سید مصطفی میرسلیم با یادآوری مهلت ده روزه قانون، خواهان انتشار اطلاعات قرارداد با توتال شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در متنی نوشت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 1388 رسما ابلاغ شد، اما اجرای آن به تعویق افتاد و از جمله وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محترم اجرای این قانون بود. ماده 2 این قانون می گوید «هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد».

وی افزود: اینجانب به عنوان یک ایرانی، خواهان شفافیت درباره مفاد قرارداد نفتی میان ایران و #توتال هستم.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: انتظار است بر اساس ماده 7 و 8 این قانون، حداکثر ظرف 10 روز این اطلاعات منتشر گردد.

شایان ذکر است طبق ماده 2 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آن که قانون منع کرده باشد. استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات مربوط خواهدبود.

همچنین ماده7 اشعار دارد که مؤسسه عمومی نمی تواند از متقاضی دسترسی به اطلاعات هیچ گونه دلیل یا توجیهی جهت تقاضایش مطالبه کند.

ماده8 نیز متذکر شده است که مؤسسه عمومی یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هر صورت مدت زمان پاسخ نمی تواند حداکثر بیش از ده روز از زمان دریافت درخواست باشد.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/uD3ou

1 نظر

  1. سلیمانی

    تیر 22, 1396 در 10:25 ب.ظ

    جناب آقای مهندس میرسلیم
    لطفا طی 20 روز آینده لیست کلیه مواضع، افشاگری ها ، و فریادهایتان در مورد دهها مورد اختلاس میلیاردی ، گم شدن دکل نفت، فروش نفت توسط نیروی انتظامی و…… را منتشر نمایید تا همگان بدانند مطرح کردن بحث قرار دا د توتال شائبه سیاسی ندارد. ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *