میرسلیم داشگاه شریف

سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در طول بیست سال گذشته و از سال ۷۶تا ۹۶ حرکتی را به کمک دانشجویان انجام دادیم و آن تشکیل هسته علمی در صنعت است و دلیل آن این بود که محصول کیفیت و قابلیت رقابت ندارد.

 

وی افزود: راه‌حل‌های علمی اول الگوبرداری است و این یعنی بگوییم رقبای ما در دنیا چه کردند که از ما جلو افتاده‌اند. محصولاتشان را خریدیم ببینیم نخبگانشان چه ابتکاری داشته‌اند.

میرسلیم ادامه داد: در مرحله دوم جایگاه خود را با آنان مقایسه کردیم و دیدیم فاصله زیادی با آن‌ها داریم و دست‌به‌کار طراحی زدیم و به کمک دانشجویان و متخصصین داخلی این کار را شروع کردیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه امکانات ما خیلی زیاد است و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها راکد مانده است و باید آن‌ها را راه انداخت، گفت: درصحنه علم اگر به غرور گرفتار شویم پیشرفت نمی‌کنیم هرچند در کشور را به روی تولیدات علمی نگشوده‌ایم. هرچند سایر کشورها در این سال‌های اخیر این جرأت را به خرج داده‌اند که در علم را بر رویمان ببندند.

وی یادآور شد: ما موتور ملی را به دست دانشجویان و متخصصین داخلی درست کردیم که رئیس‌جمهور وقت زمانی که برای بهره‌برداری آن آمده بود گفت چرا این موتور کار نمی‌کند. گفتم کار می‌کند ولی آن‌قدر آرام کار می‌کند که احساس نمی‌شود.

میرسلیم افزود: اکنون این محصول تولید انبوه می‌شود و تولید انبوه هنر است و این کار ۱۰ سال طول کشید، این کار را ۱۰ سال پیش از ابلاغ اقتصاد مقاومتی انجام دادیم و به رهبری گفتم اگر کسی آمد و خودش را لوس کرد و گفت که این مدل اقتصادی نشدنی است این موتور ملی را نشان دهید و بگویید انجام‌شده و شدنی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سؤال که چرا بچه‌های خودمان را کم‌اهمیت جلوه می‌دهید و فقط نگاهتان به خارج است؟ گفت: به دولت نامه نوشتم گفتم تحریم برداشته خواهد شد ولی یک‌طرفه؛ اروپایی‌ها هم‌چشم دوخته‌اند که چرا بازار ایران را اجناس چینی تصرف کرده است و پیگیر بازار ایران هستند.

.

میرسلیم با بیان اینکه در ابتدای این دولت ۴۰ طرح پژوهشی بنیادین داشتیم، گفت: ولی این دولت این طرح‌ها را متوقف کرد.

وی تاکید کرد: ما باید به جای خرید هواپیما خودمان تولید کنیم و برای مثال می‌توانستیم به جای خرید هواپیماهای جدید بسیاری از قطعات آن را در داخل کشور تولید کنیم همانطور که کشورهایی مثل ترکیه این کار را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون مناظره رئیس دولت فعلی و سابق خاطرنشان کرد: پیشنهاد خیلی خوبی است و من اگر رئیس‌جمهور شوم همین کار را می‌کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید موتور ملی انجام دادیم که به تولید انبوه رسیده است، گفت: این روند امسال به تولید دیزل هم می‌انجامد.

میرسلیم ادامه داد: در دولت خاتمی طرح تولید موتور ملی را شروع کردیم و در دولت احمدی‌نژاد که من نگران این طرح‌ها بودم وقتی برای ادامه کار پیش احمدی‌نژاد رفتم برای ادامه کار او به سازمان گسترش دستور حمایت از این طرح را داد.

وی با بیان اینکه باید به آقای جهانگیری بگویم که به داد اصل ۴۴ برسید، تصریح کرد: قبلا هم این را گفته‌ام ولی هیچ اهمیتی ندادند باید خصوصی‌سازی انجام شود و دولت از تصدی‌گری دست بردارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه شما در زمان وزارت‌تان به مطبوعات عنوان بیشعور را اطلاق کرده‌اید، خاطرنشان کرد: ما به مطبوعاتی‌ها گفتیم نباید مخل اسلام باشید و مرزهای کشور را زیر پا بگذارید. یک بار به خاطر محتواهایی که من به ناشران اجازه آزادی انتشار داده بودم مرا به مجلس دعوت کردند و گفتند شما فردی مذهبی و اخلاقی هستید و این محتواها چیست که توسط وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند. یکی از آن کتاب‌ها را خواندم و در وسطش حالم به هم خورد چون اصلا محتوای خوبی نداشتند. من در مجلس گفتم هم از خداوند طلب مغفرت می‌کنم و هم از شما عذرخواهی می‌کنم.

میرسلیم در پاسخ به سؤال دانشجویی پیرامون اتفاقات تیر ماه سال ۱۳۷۸پاسخ داد: باهیچ دانشجویی در این کشور به خاطر دانشجو بودن برخورد نشده است و قطعا به خاطر اقداماتی بوده که انجام داده است.

وی با بیان اینکه باید مطبوعات و اهل فرهنگ شعور خودشان را داشته باشند و از آزادی سوءاستفاده نکنند، گفت: کارهایی در غرب رایج است که استفاده از اسنادی است که درست بودن آن به اثبات نرسیده است. ولی افشاگری سال ۸۸ از طرف رئیس‌جمهور سابق قابل قبول نبود.

میرسلیم با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد در اولویت است، گفت: وقتی فساد در دستگاه قضایی صورت گرفت پرونده آن به دستگاه قضایی می‌رود و مدیرانی که پرونده‌هایشان به دستگاه قضایی می‌رود بیکار نمی‌نشینند و آنها آدم‌های خودشان را می‌فرستند. بارها تاکید کردم که منشا فساد قوه مجریه است و از این قوه به قوای دیگر سرایت می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قاضی است که باید حکم را اجرا کند و عدالت را رعایت کند، خاطرنشان کرد: فساد قوه مجریه این قاضی را هم به فساد می‌کشاند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان پیرامون عدم رشد علمی در دولت یازدهم و توقف پروژه ماهواره شریف ست گفت: در دولت دهم رشد علمی ۴ برابر رشد علمی جهان بود ولی در دولت یازدهم این روند متوقف شد و این قابل قبول نیست. ما خیلی کارهای علمی زیبا غیر از مقاله انجام دادیم که نمی‌شود در اختیار مجلات غرب قرار دهیم و اعتراض بنده به خاطر توافق پژوهش‌هاست و باید ۴ درصد بودجه دولت خرج پژوهش‌ها شود.

میرسلیم در پاسخ به دانشجویی پیرامون اهمیت دادن به زبان‌ها و گویش‌های مختلف در کشور توسط دولت‌ها گفت: من دقیقا پایبند به اصل ۵ قانون اساسی هستم و افتخار می‌کنم از آذری، کرد، بلوچ، مازنی و گیلکی مورد حمایت من هستند.

وی با بیان اینکه یکی از هنرهای حزب مؤتلفه این است که ما در ۲۲۰ شهر کشور دفتر داریم، گفت: در مورد تمام اقوام تحقیق و بررسی کرده‌ایم و با تمام قومیت‌ها در ارتباط هستیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان و در پاسخ به سؤال دانشجویی پیرامون شعار یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: هر کدام از نامزدها شعاری برای خود انتخاب کرده‌اند ولی من هر چه فکر کردم که این ۴ درصد و ۹۶ درصد از کجا آمده و مبنای علمی و آماری آن چیست، نفهمیدم.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/HgsYl

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *