سیدمصطفی میرسلیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در سالهای گذشته ضروریات حفظ محیط زیست را مراعات نکردیم، گفت: برای حل مشکل آلودگی هوا و مساله ریزگردها به حدود ۵ الی ۱۰ سال زمان نیاز داریم زیرا با اقدامات تعجیلی و غیرکارشناسی بیشتر متضرر خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بمناسبت هفته منابع طبیعی، طی مراسمی یک اصله نهال غرس کرد.

میرسلیم در این مراسم با بیان اینکه محیط زیست در واقع مهد رشد ما و نسل ماست، اظهار کرد: احترام به منابع طبیعی درواقع احترام به زندگی خودمان است و تجاوز به حدود محیط زیست و تخریب آن به معنای کاستن قابلیت‌های زیستی و امکانات رشد ماست.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مسائل متعددی که در محیط زیست بوجود آمده و ما امروز نسبت به آن حساسیت پیدا کرده‌ایم، دلیل بی توجهی به حدودی است که باید نسبت به منابع مراعات می‌شد.

وی چاره مشکلات محیط زیستی اعم از آلودگی آب، خاک، هوا و از بین رفتن مراتع و منابع طبیعی را در بررسی‌های علمی و کارشناسی دانست و تصریح کرد: امروز تمامی این مسائل ناشی از بی توجهی به حدود زیست محیطی کشور و استفاده های نادرست صنعتی، کشاورزی و خدماتی ما از محیط زیست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معضلات ایجاد شده برای منابع طبیعی کشور با سخنرانی و موضع‌گیری سیاسی حل نمی‌شود بلکه چاره آن تنها در بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی مناسب است.

میرسلیم چاره جویی برای مشکلات آلودگی هوا و مساله ریزگردها را نیازمند زمان کافی برای حل آنها دانست و خاطرنشان کرد: برای حل این مسائل به حدود ۵ الی ۱۰ سال زمان نیاز داریم زیرا با اقدامات تعجیلی و غیرکارشناسی بیشتر متضرر خواهیم شد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در سالهای گذشته ضروریات حفظ محیط زیست را مراعات نکردیم با اینکه سیاست‌های کلی محیط زیست نیز تدوین و ابلاغ شده بود و می‌توانستیم مطابق آن سیاست‌ها چاره‌جویی کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجریان کشور در ۲۰ سال گذشته به این مهم بی‌توجهی کرد‌ه‌اند و به مسائل دیگری اولویت داده‌اند، اظهار کرد: این اقدامات باعث خسارات متعددی به کشور شده و مردم برخی از استان‌ها را با گرفتاری‌های بسیاری مواجه کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز فقط ۱۰درصد از جنگل‌های انبوه شمال کشور باقی مانده و به جنگل‌های زاگرس و بلوط خسارات زیادی وارده آمده است، گفت: بهره برداری از جنگل باید بگونه‌ای باشد که وقتی از یک درخت استفاده می‌شود، با نهالکاری جدید مانع کویرزایی در مناطقی شویم که از درختان و مراتع طبیعی انبوهی برخودار بوده‌اند.

میرسلیم تصریح کرد: امروز مراتع طبیعی درجه یک ما در کشور تقریبا نابود شده است و باید با حفظ مراتع درجه دو و سه، اجازه بدهیم طبیعت رشد کند زیرا در غیراینصورت خاک بدون محافظ می‌ماند و ما سرمایه میهنی خاک خودمان را از دست می‌دهیم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت توجه ملی و مردمی نسبت حفظ محیط زیست و مساله نهالکاری در کشور، گفت: امروز حفظ مراتع و احیای جنگل‌ها، هوشیاری مردم را می‌طلبد زیرا احیای پوشش گیاهی جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب‌ها می‌تواند به افزایش رطوبت و سپس بارندگی و در نهایت اصلاح وضع محیط زیست در ۱۰ سال آینده کمک کند.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/ugiBD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *