سید مصطفی میرسلیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رگ و ریشه‌هایی ایجاد شده که جامعه را به سمت فساد هدایت می‌کند به همین علت این ریشه‌ها باید خشکانده شود؛ رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستمر برخورد با این افراد را مطرح کردند اما تاکنون به حرف ایشان عمل نشده است.

به گزارش فارس، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول تاریخ کم‌ نظیر است، اظهار کرد: انقلاب دارای ارزش‌های مهمی بوده اما اکنون میان جامعه و ارزش‌ها فاصله افتاده است و این موضوع باید مورد توجه دلسوزان انقلاب اسلامی قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مسیر پیامبر اکرم(ص) را دنبال کرده است، اضافه کرد: محبت اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم در دل ملت ایران وجود دارد و ملت با تکیه بر این ارزش توانستند در مسیر درست حرکت و مقابل نادرستی‌ها ایستادگی کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه تبعیت واحد مردم از امام خمینی(ره) را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم جامعه با تبعیت محض از امام خود مقابل جنایات و ظلم‌های رژیم طاغوت ایستادگی کردند در حالی که بدون پیوند مردم و ولایت فقیه پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پایبندی به نظر رهبری را از ریشه‌های انقلاب اسلامی و مورد تاکید قانون اساسی دانست و افزود: اگر کسی به این اصل اعتقاد نداشته باشد خودش را بر باد می‌دهد. در جریان فتنه ۸۸ هم عده‌ای خودشان را بر باد دادند.

وی عنوان کرد: اینکه ملت ایران منتظر ظهور امام زمان(عج) است شعار نبوده بلکه حقیقت است به همین علت هر خدشه‌ای که به نظام اسلامی وارد کنیم، خیانت است.

میرسلیم با بیان اینکه شهدای بسیاری در مسیر انقلاب اسلامی فدا شده‌اند، ‌مطرح کرد: با وجود اینکه ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته تاکنون راه شهادت بسته نشده چراکه استمرار انقلاب اسلامی نیازمند ایثار، فداکاری و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: نظر امام خمینی(ره) با نظر رهبر انقلاب اسلامی در دوران ریاست جمهوری ایشان در برخی از حوزه‌ها متفاوت بود اما آیت‌الله خامنه‌ای از نظر امام خمینی(ره) تبعیت می‌کردند چراکه اصل ولایت فقیه در قانون اساسی تصویب شده و مورد تاکید مردم و دین است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه افراد در آخر عمر خود به شفافیت‌هایی می‌رسند، یادآور شد: صبح روزی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فوت کرد طی جلسه‌ای در مورد مشکلات مختلف کشور بحث می‌کردیم او گفت که چاره مشکلات کشور این است که باید همانند دوران رئیس جمهوری بنده که با رهبری هماهنگ بودم و صدا و سیما و سپاه هم همراهی می‌کردند همگان متحد شوند تا همانند گذشته بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی بر قدردانی از شخصیت‌های شایسته انقلاب تاکید کرد و افزود: گفته‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حرف حق است چراکه نشان می‌دهد بدون رفع اختلاف مشکلات رفع نمی‌شود.

میرسلیم با بیان اینکه کشور باید بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شود، تصریح کرد: افرادی که صلاحیت کاری را دارند باید در جایگاه‌های ملی حضور یابند.

وی از اختلاس‌های هزار میلیاردی یاد کرد و عنوان کرد: فردی که این حجم اختلاس را در کشور انجام می‌دهد باید باج‌های بسیاری را به افراد مختلف بدهد تا کسی با او کار نداشته باشد؛ این عملکردهای نادرست نشان از وجود روحیه دنیا‌طلبی و بی‌توجهی به آموزه‌های دینی است.

میرسلیم با تاکید بر اینکه مباحث آقازادگی در خانواده رهبری جایی ندارد، تصریح کرد: ایشان به عنوان یک الگو، نسبت به دنیاطلبی فاصله بسیاری دارند در حالی که بسیاری از افراد دیگر گرفتار دنیاطلبی شده و به بدبختی می‌رسند و با وجود این مفاسد نمی‌توانیم آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نتیجه برسانیم به همین علت باید به صورت جدی مقابل آنها ایستادگی کنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از اهتمام قوه قضاییه نسبت به دستگیری مهدی هاشمی رفسنجانی یاد کرد و با بیان اینکه نباید در جامعه به مفسدان رحم کرد، گفت: خطا در هر فردی امکان بروز دارد و اگر نسبت به این مفاسد کوتاه بیایم اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی که به آنها افتخار می‌کنیم از بین می‌رود و نمی‌توانیم برای نسل‌های آینده سخنی را مطرح کنیم.

وی با اشاره به برخوردهای رهبر انقلاب اسلامی با موضوع حقوق‌های نجومی اضافه کرد: رگ و ریشه‌هایی ایجاد شده که جامعه را به سمت فساد هدایت می‌کند به همین علت این ریشه‌ها باید خشکانده شود؛ رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستمر برخورد با این افراد را مطرح کردند اما تاکنون به حرف ایشان عمل نشده است.

میرسلیم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار نجات کشور مطرح و در نوروز سال ۹۴ نیز بار دیگر به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز سیاست‌ها را کارشناسی و به تایید رهبری رسانده است به همین علت این سیاست‌ها بر اساس نظر متخصصان داخلی و خارجی کاربردی و اصولی است.

وی با بیان اینکه فرصت سال ۹۴ را با شعار برجام از دست داده‌ایم، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی سال جاری را با عنوان اقتصاد مقاومتی،‌ اقدام و عمل مطرح کردند، ما شرمنده ادب ایشان هستیم چراکه اگر اهل عمل نباشیم باید ما را برکنار کنند؛ اکنون سال جاری را نیز از دست داده و فرصت زیادی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی‌توجهی مسؤولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و ادامه داد: ‌فقط به دنبال خواسته‌های نفسانی خود هستیم در حالی که نظام اسلامی الهی بوده و تبعیت از ولایت فقیه به عنوان شخصیتی که از مباحث مختلف آگاهی دارد را مطرح می‌کند به همین علت باید با تبعیت از ولایت فقیه به نتیجه برسیم و رای و تفکرات شخصی جایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر وزیران مقابل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فقط خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: اگر از رهبر انقلاب اسلامی تبعیت کرده و اقتصاد مقاومتی را در عرصه اقدام و عمل به نتیجه می‌رساندیم در شرایط فعلی نبودیم.

میرسلیم با اشاره به اینکه تشخیص‌های نادرست بر اساس هواهای نفسانی هزینه از بیت‌المال برای ارتقای جایگاه‌های شخصی افراد را به دنبال دارد، تصریح کرد: اینکه بیت‌المال را برای خوشحال شدن افراد و جمع‌کردن رای هزینه کنیم نادرست است و متاسفانه در جمهوری اسلامی بسیاری از پول‌ها به این صورت هدر رفته در حالی که می‌توانستیم از آن در مسیر اقتدار نظام اسلامی استفاده کنیم.

وی دنیاطلبی مسؤولان را فاجعه‌آفرین خواند و اضافه کرد: با وجود این روحیه هزاران میلیارد تومان از سرمایه‌های کشور از بین می‌رود در حالی که جوانان کشور نیازمند حمایت، اشتغال و ازدواج هستند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دردهای انقلاب روح امام خمینی(ره) را آزار می‌دهند، مطرح کرد: مردم نظام اسلامی ارزش بهترین‌ها را دارند و نباید در حق آنها ظلم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج منجر به فساد می‌شود، افزود: جوانان به دلیل مشکلاتی که وجود دارد جرات نمی‌کنند ازدواج کنند.

میرسلیم تاکید کرد: برازنده نظام اسلامی نیست که مفاسد و اختلاس در آن وجود داشته باشد؛ اینها دل امام را به درد می‌آورد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد گرفتاری اجتماعی و فرهنگی در کشور به ویژه حجاب دختران، گفت: این طبیعت بشر است که خودنمایی داشته باشد. وقتی دختری که باید در ۱۷ – ۱۸ سالگی ازدواج کند، اما تا ۳۰ سالگی ازدواج نمی‌کند این مسائل پیش می‌آید.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/YG5ij

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *