میرسلیم

سید مصطفی میرسلیم در جشن میلاد کوثر که با حضور جمعی از بانوان حزب موتلفه اسلامی استان تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت پیروی از سیره ائمه اطهار(علیهم السلام)، اظهار کرد: اگر ما ادعای محبت اهل بیت را داریم، باید همواره از مشی و زندگی آنها تبعیت کنیم در غیراینصورت به مقام والایشان اهانت کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی مناجات‌های ائمه اطهار و حضرت زهرا(س) را دارای ابعاد الهی و همچنین درسی سازنده برای شیعیان دانست و گفت: اهل بیت(ع) بخصوص فاطمه زهرا(س) با مناجات‌های ارزشمند خود، به ما می‌آموزند که چگونه زندگی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیره سیاسی حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: ما با بررسی خطبه فدکیه می‌توانیم به نوع فعالیت سیاسی آن حضرت پی ببریم. حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه از جایگاه ولایت دفاع کرد و نشان داد که چگونه یک زن مسلمان می‌تواند حضوری مفید و موثر در جامعه داشته باشد.

میرسلیم با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) جانانه و قاطعانه در مسیر ایفای وظیفه‌اش گام برداشت، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند کوچکترین نقصی در کار سیاسی و اجتماعی آن حضرت برای دفاع از جایگاه امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) مشاهده کند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: بانوی اسلام با وجود اینکه فعالیت موثر خود را در صحنه سیاسی و اجتماعی جامعه انجام می‌داد، اما به رفتار، کردار و نحوه حضور خود در اجتماع بی توجه نبود.

وی با بیان اینکه کار یک بانوی مسلمان در جامعه، کاری نیست که ما بخواهیم آن را ساده تلقی کنیم، گفت: بيش از 200 سال است که دنیاى غرب طرح ها و برنامه‌های خودش را بر این قرار داده است که زنان را بصورت ابزار درآورد و آنها را به مذلت و خواری بکشاند تا كانونى به نام خانواده در جهان وجود نداشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه یک خانواده پاک از نگاه اسلامی، هیچ جایگزینی ندارد، اظهار کرد: ما خودمان طی 38سال پس از انقلاب براثر برخی بی‌تدبیری‌ها باعث بروز آسیب‌های اجتماعی شده‌ایم. بعنوان مثال امروز سن ازدواج پسران نسبت به اوایل انقلاب از 22 سال به 31 سال و برای دختران از 19 سال به 28 سال رسیده است؛ این آمار یعنی 8 سال تشکیل خانواده عقب افتاده است.

میرسلیم ادامه داد: وقتی تشکیل خانواده به تعویق بیفتد مشكلات اجتماعى افزايش مى يابد. بعلاوه نرخ طلاق هم افزایش پیدا كرده است. امروز نه تنها میزان طلاق رشد داشته بلکه جشن طلاق هم شایع شده است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم در جامعه اصلاح و ارتقاء پدیدار شود و نسلهاى بعد از انقلاب به درستی تربیت یابند، باید از افرادی بهره بگیریم که فاطمه زهرا(س) و سیره اهل بیت را الگوی خود قرار داده‌اند.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/zfbDi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *