سید مصطفی میرسلیم

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هدف موتلفه اسلامی از ورود به صحنه رقابت‌های انتخاباتی قدرت طلبی نیست، بلکه محکم شدن شالوده نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، سید مصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استانی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیل برخی گروه های سیاسی جدید در کشور، اظهار کرد: تاسیس این گروه‌ها در واقع شکل‌های مختلف دور هم جمع شدن برای فعالیت سیاسی و نوعى کار حزبی است.

وی با تاکید بر اینکه باید از خود بپرسیم انگیزه و دلیل توجه مردم به احزاب سیاسی چه مى تواند باشد، گفت:  ۹انگیزه را با توجه به اهداف و مقاصد گوناگون افراد در نزدیک شدن به حزب مى توان مطرح کرد. انگیزه اول برای کسانی است که هدفشان از نزدیک شدن به حزب، قرب الی الله و کسب رضایت خداوند است.

میرسلیم ادامه داد: انگیزه دوم نیز از کسانی است که برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ادامه دادن راه آنها به حزب نزدیک می‌شوند چراکه مقام شهدا را می‌دانند و احساس قرابت با آنها می‌کنند و معتقدند حزب محلی برای تحقق این مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:انگیزه سوم از کسانی است که می‌گویند تشخیص ما این است که به طور نسبی بر حزب مورد نظرشان تقوا حاکم است و با این احساس اطمینان تصمیم به پیوستن به تشکیلات مى گیرند.

میرسلیم افزود: انگیزه چهارم نیز از کسانى است که می‌خواهند مسائل کشور، مشکلات موجود و گرفتاری‌های مردم را از طریق احزاب و تشکل‌ها حل کنند و برای نجات کشور و خروج از بن بست نابسامانى ها و در اجراى منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند. این چهار گروهی که برشمردم از اصالت اعتقادى برخوردارند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به انگیزه پنجم افرادی که قصد گرایش به احزاب دارند، تصریح کرد: عده‌ای برای مصون ماندن از خطرات آتی برمبنای آینده نگری نسبت به موفقیت کامل یک جریان سیاسى به حزب نزدیک می‌شوند. این افراد معتقدند ما احساس می‌کنیم فلان حزب در مسیر موفقیت قرار دارد و اگر از فرصت نزدیک شدن به آنها بهره نبریم، خودمان در خطر قرار می‌گیریم. درواقع این عده می‌خواهند خودشان را در سایه حزب محفوظ نگه دارند.

وی گفت: انگیزه ششم مربوط به کسانی است برای رسیدن به قدرت، منصب، ریاست و سپس عقده‌گشایی و تلافی جویی به حزب نزدیک می‌شوند. ما همواره باید در سطوح مدیریتی حزب این مهم را تشخیص دهیم و بدانیم که فلان فرد به چه دلیلی به ما و حزب نزدیک شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در ایام انتخابات عده‌ای هستند که پیروزی در رقابت‌ها را جز در نزدیکی به حزب نمی‌دانند.

میرسلیم گفت: انگیزه هفتم نیز از کسانى است که برای گشودن راه کسب مال و ثروت و براى حرص به دنیا به حزب می‌پیوندند اما درعین حال ظاهر خود را حفظ می‌کنند. این افراد فقط به دنبال منافع دنیوی و مادی اند و در این مسیر قصد دارند حزب را ابزار قرار دهند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به انگیزه هشتم کسانی که قصد نزدیکی به احزاب و تشکل‌ها را دارند اشاره و تاکید کرد: عده ای برای خروج از نکبت، بدبختی، گرفتاری‌های دنیوی به احزاب ملحق می‌شوند. این حالت بیشتر در مناطق محروم رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: انگیزه نهم نیز از مربوط به کسانی است که برای رسیدن به یارانه نقدی و آب و نان و مطامع نازل دنیوی به حزب می‌پیوندند. این‌ عده می‌گویند به ما ارتباطی ندارد که چه کسی در انتخابات پیروز خواهد شد، هدف ما تنها منتفع شدن آنى از گروه و فرد نامزد انتخابات است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما بعد از ۳۷ سال هنوز نمی‌توانیم بگوییم ۱۰۰ درصد آراء مردم در انتخابات‌ با هدف مشارکت سیاسی بوده است.

میرسلیم  افزود: زمانی که امکانات حزب با کمبود مواجه باشد و برخی گرفتاری‌ها بوجود بیاید، عده ای کانون ها و حوزه هاى حزبى را خالی می‌کنند و جذب دیگران می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جامع نگری حزبی یعنی اگر کسی عضو حزب و گروه ما نباشد ولی در عین حال ولایت فقیه و انقلاب را پذیرفته و بدان مؤمن باشد باید در اداره امور کشور از او کمک بگیریم.

میرسلیم در ادامه با تاکید بر اینکه هدف موتلفه اسلامی از ورود به صحنه رقابت‌های انتخاباتی قدرت طلبی نیست، تصریح کرد: هدف ما محکم شدن شالوده نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی اصالت دارد و ما باید اصالت آن را حفظ کنیم و حق نداریم مجموعه‌ای را که با الهام از ولایت فقیه فعالیت مى‌کند با قدرناشناسى واگذار کنیم. البته تعامل با دیگران به معنای رهاکردن ارزش‌های موتلفه اسلامی نیست.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/ezsUB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *