دیدار میرسلیم با خوانواده هاشمی
جمعی از اعضای شورای مرکزی و هیات اجرایی حزب موتلفه اسلامی عصر دیروز با حضور در منزل مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با خانواده آن مرحوم دیدار کردند و تسلیت گفتند.

روایت میرسلیم از قاطعیت هاشمی در مقابل روحانی

جمعی از اعضای شورای مرکزی و هیات اجرایی حزب موتلفه اسلامی عصر دیروز با حضور در منزل مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با خانواده آن مرحوم دیدار کردند و تسلیت گفتند.

مهندس سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این دیدار با ذکر خاطراتی از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و ویژگی‌های مدیریتی ایشان، اظهار کرد: آقای هاشمی در دوران مسئولیتش در دولت همواره به وزرا و افرادی که منصوب وی بودند، اعتمادی کامل داشت تا جایی که ما در هیات دولت به ایشان می‌گفتیم لازم است شما گهگاهی به ما نظارتی هم داشته باشید.

میرسلیم با بیان اینکه ما طی 20 سال گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام با انواع و اقسام افراد و طیف‌های گوناگون سیاسی سرو کار داشتیم، گفت: اداره کردن چنین جلسه‌ای که افرادی با نظرات کاملا متفاوت از یکدیگر در آن حضور دارند، بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: مواردی در جلسات مجمع پیش می‌آمد که برخی اعضا بشدت از یکدیگر عصبانی می‌شدند اما آیت الله هاشمی رفسنجانی یکبار هم نشد که در این شرایط عصبانی شوند. اگر هم یک زمانی احساس می‌شد که فشاری به مرحوم آقای هاشمی وارد می‌آید، از انتهای جلسه مرحوم عسگراولادی وقت می‌گرفت و التهاب جلسه را التیام می‌بخشید.

میرسلیم به بررسی برنامه ششم توسعه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت اشاره و تاکید کرد: وقتی محورهای برنامه ششم در مجمع تشخیص بدست ما رسید، آقای روحانی رئیس جمهور وارد جلسه شد و گفت بررسی این برنامه جزو اختیارات رئیس‌جمهور است. آقای هاشمی هم خیلی قاطع گفت این خطوط راهنمایی است که از جانب رهبری آمده و اینجا جای اینگونه حرف‌ها نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آقای هاشمی از آنجایی که به پیشرفت و سازندگی کشور علاقه زیادی داشت، شخصا ریاست کمیسیون امور زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم برعهده گرفته بود. ما در همان روزی که آقای هاشمی به رحمت خدا رفت جلسه کمیسیون امور زیربنایی را داشتیم.

لینک کوتاه : https://mirsalim.com/sDGxZ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *